Aangekomen in Hongkong

6 februari 2018 - Hongkong, Hongkong

Uitzicht vanuit hotelkamer

Het was de bedoeling dat we vanaf Schiphol om 12.45 uur ‘s middags de lucht in zouden gaan. Om onduidelijke redenen vertrokken we pas 50 minuten later, terwijl iedereen al in het toestel zat. Wel werd er na enige tijd een stel uitgezet, waarom bleef onduidelijk. De vlucht ging verder voorspoedig en na wat aanloopproblemen slaagde ik er zowaar in om een oude James Bond film op mijn schermpje te voorschijn te toveren. Alleen met Chinese ondertiteling, dat dan weer wel. Peter en techniek, het zal nooit een gelukkig huwelijk worden😅. Onderweg genoten van het heerlijke eten. Ik kan Cathay Pacific echt aanraden! Aankomst was ‘s ochtends om half acht local time.

Bij de bagageband de eerste domper: Lenneke haar mooie Samsonite koffer had een lelijke scheur in de deksel opgelopen. Wij naar de balie van Cathay Pacific. De dienstdoende dame ging een half uur op haar toetsenbord tekeer en af en toe vroeg ze iets en moest Lenneke een handtekening zetten op een formulier. Die dame dacht dat die scheur wel gerepareerd kon worden, maar wij dachten daar heel anders over. Toen ze de chef erbij had geroepen ging het snel: we kregen ter plekke 70% van de aanschafwaarde vergoed, handje contantje! Daar zijn we snel mee akkoord gegaan😃👍. Daarna met de trein en metro naar het hotel Cordis. Dit blijkt een sjiek hotel te zijn en ligt in de wijk Kowloon. Gelukkig was de kamer al klaar en nu liggen we een beetje bij te komen van de reis, voordat we de stad ingaan. We zitten op de 40e😱 verdieping met wel een schitterend uitzicht!

1. Paul en Gerda:
    6 februari 2018
    Mooi uitzicht en mooi weer zo te zien. goed idee om de reis te onderbreken met een stop-over in Hongkong. Jullie zijn nu halverwege NZ. Have fun!
  2. Joke de Swart:
    6 februari 2018
    Inderdaad halver wege. Geniet van Hongkong en het lekkere eten aldaar. En natuurlijk opzoek naar een nieuwe koffer.
  3. Marianne Lagerburg:
    6 februari 2018
    Wat een begin van een avontuur. Mooi uitzicht.
  4. Marjolein:
    6 februari 2018
    Jij en techniek 😂😂. Op de 40e verdieping??!! Wauw. Heel veel plezier en wel jammer van de mooie koffer maar 70% cash is ook fijn😊. Lekker genieten!
  5. Emma:
    6 februari 2018
    Tjé, wat een start en dan nu op de 40ste verdieping. Hoeveel verdiepingen hebben jullie nog boven je?
    Mijn buurman nam altijd een lang touw mee op reis voor het geval hij plotseling door het raam naar buiten moest. Lijkt mij in jullie geval geen goed idee. Heel veel plezier en mooie ontmoetingen. H.g. Emma
  6. Sophie kok:
    Geweldig