Op weg naar Wanaka

16 februari 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Na een rustige nacht (de boot ligt in een beschutte baai) gaan we kwart over 6 in de ochtend weer varen. We liggen dan nog op een oor maar door de herrie van de motor lukt het slapen niet meer. We verschijnen om half acht aan het ontbijt, als laatsten van de groep! We varen weer terug naar ons beginpunt, wederom in de stromende regen. Er valt in deze streek omgerekend een laag van 12 meter regen per jaar! Aangekomen bij de steiger nemen we afscheid van Rachel, kokkin en manusje van alles. Daarna gaan we met John, de schipper en eveneens chauffeur, in het busje de pas weer over. Dankzij de regen worden de watervallen steeds mooier! We maken in het wachthuisje voor de tweede boot een groepsfoto, inclusief John. Op het Lake Manapouri breekt langzaam de zon weer door en zien we een mooie en complete regenboog. Lenneke maakt ook een foto van mij met een Amerikaan, Eric, die we voortdurend tegenkomen. Volgend jaar komen hij en zijn vrouw Helen naar Amsterdam, dus dan gaan we hen de stad laten zien.

Weer aangekomen in Manapouri, nemen we afscheid van de groep. Bijzonder, hoe snel  zo'n clubje onbekenden een leuke groep wordt😃. Renee en Remco gaan we terugzien in Wanaka, en daar gaan we morgen met z'n viertjes uit eten. We stappen weer in de auto en rijden langs onze vorige B&B naar Te Anau. Daar kennen we inmiddels de weg en de boodschappen zijn snel gedaan. Nog even koffie drinken en internet checken en dan snel door naar Wanaka. Onderweg genieten we van de prachtige landschappen en de hoge bergen, die helemaal doorlopen tot in de meren. Het weer is helemaal opgeknapt en we rijden in opperbeste stemming verder.  We stoppen regelmatig om van de mooie uitzichten te genieten. Voorbij Queenstown gaan we weer een hoge bergpas over, wat wederom spectaculaire uitzichten oplevert. Uiteindelijk komen we rond 5 uur aan bij onze B&B in Wanaka, waar we opgewacht worden door de vriendelijke host. Hij reserveert desgevraagd meteen voor ons een restaurant voor morgen, want voor vanavond hebben we voor een keertje een magnetronmaaltijd uit de supermarkt meegenomen. Dit was achteraf niet zo'n succes, dus voortaan toch maar weer een restaurantje opzoeken, ook als we moe zijn van de reis.

1. Tanja:
    16 februari 2018
    Wat een geweldige reis mensen!
    Door de mooie foto's geniet ik hier ook beetje mee.
  2. Peter:
    16 februari 2018
    Dank je, Tanja. Het foto’s plaatsen lukt helaas niet altijd ivm trage internet😂
  3. Roos:
    16 februari 2018
    Prachtig daar! Geniet ze verder!!
  4. Paul en Gerda:
    16 februari 2018
    Jullie genieten echt elke dag he? New Zealand is echt een heel speciaal land. Alles gaat hier een beetje langzamer, maar dat heeft ook zijn voordelen. En de natuur is schitterend. Ben blij dat jullie genieten.
  5. Wilma Vodde:
    17 februari 2018
    geweldig al die mooie verhalen ben jaloers ik hoef niet te vragen of jullie genieten
    want dat lees ik in jullie leuke verhalen kijk al weer uit naar de volgende