wijnproeven zonder weerga

25 februari 2018 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Ook vanochtend krijgen we weer een fantastisch ontbijt geserveerd! Daarna wat boodschappen doen en vervolgens een wandeling over het terrein hier gemaakt. Achter ons huisje kun je probleemloos 20 minuten wandelen op eigen terrein over een dijkje langs een prachtige rivier. Ook hier weer alpaca's die ons stomverbaasd aankijken. In het midden van het terrein liggen zgn. 'Wetlands', waar we ons maar niet in wagen. We moeten wel oppassen waar we lopen, want als gevolg van de laatste aardbeving zitten er gevaarlijke scheuren in de grond😱.

Na de lunch worden we opgehaald voor een 'winetastingtour'. We gaan maar liefst langs vijf verschillende wijnhuizen. Deze liggen allemaal schitterend gelegen en worden door verschillende families gerund. Na de proeverijen bestaat de mogelijkheid tot aankoop van flessen van soorten die we echt lekker vinden. Dat waren we niet van plan maar natuurlijk toch gedaan. Met vier flessen uiteindelijk thuis gekomen😂. Maar zover is het nog niet. We worden begeleid door wijnkenner Chris, die weet waar de wijnhuizen liggen en ons rondrijdt in zijn busje. De groep bestaat uit zeven personen (2 Schotten, 2 Duitsers, een Amerikaan en wij). Het is een gezellige groep en de wijn zorgt er voor dat iedereen redelijk losjes wordt. Chris vertelt tussen de bezoeken door van alles over de wijnstreek hier in Marlborough. Pas in de loop van de jaren 70 is men hier met de wijnbouw begonnen, ongelooflijk dat er nu al zo'n lekkere wijn gemaakt wordt. We rijden door eindeloze wijnvelden. Chris zet alles weer in perspectief als hij meldt dat de productie in Nieuw Zeeland minder dan 1% van de wereldproductie bedraagt. De wijnen zijn verrukkelijk en gelukkig wordt er ook steeds water geserveerd. De Duitsers en wij doen een halve dagtocht, maar de Schotten en de Amerikaan zijn al vanaf vanochtend vroeg in de weer😳. Desalniettemin zijn ze nog goed te verstaan. In de wijnvelden proeven we de druiven, die al bijna rijp zijn voor de oogst. Ze smaken heel erg lekker! Uiteindelijk brengt Chris ons weer veilig thuis en gaan we pakken voor morgen. We verlaten dan het Zuidereiland en gaan met de veerboot naar Wellington.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke de Swart:
    25 februari 2018
    Geweldig mooi gebied The Marlbourough, op nar het volgende avontuur. Zo leuk om te zien waar wij ook zijn geweest.
  2. Jack Molenaar:
    25 februari 2018
    Leuk he alles is daar een half jaar eerder zoals de wijnoogst. Dus 2018 is niet sept maar maart. Genirt verder. Alweer 3 weken op stap. Hier ook stralend weer wel koud.
  3. Thea:
    25 februari 2018
    😀 dubbel lekker en het weer en de wijn
  4. Marjolein:
    25 februari 2018
    Dat ziet er gezellig uit op de foto. Leuk hoor en prachtig gebied!
  5. Sandra:
    26 februari 2018