Eindelijk naar Kawerau!

4 maart 2018 - Kawerau, Nieuw-Zeeland

We nemen vanochtend met enige moeite afscheid van Judy. Het is zo’n leuke en hartelijke vrouw! We beloven haar te mailen als we ooit opa en oma worden😂. We rijden terug naar Gisborne en drinken daar koffie. We nemen daarna de highway nr.2 naar Kawerau. Dit is werkelijk een schitterende weg, dwars door een kloof. We rijden steeds langs een mooie rivier. De aanleg van de weg is erg moeilijk geweest en de weg is pas open gegaan sinds de jaren 60 van de vorige eeuw. Op een mooi plekje eten we ons broodje voor de lunch op.

We hebben met Gerda en Paul afgesproken in Whakatane, een mooie kustplaats. Lenneke en Gerda hebben vroeger bij elkaar op school gezeten en zagen elkaar dagelijks. Via Facebook hebben de dames elkaar een paar jaar geleden weer terug gevonden en sindsdien Skypen ze regelmatig. Nu na zo’n 35 jaar gaan ze elkaar eindelijk weer ontmoeten! Het weerzien is bijzonder hartelijk! Gerda en haar man Paul laten er geen gras over groeien en laten ons meteen veel mooie plekjes in de omgeving zien, waaronder de farm waar ze vroeger gewoond hebben en ook diverse mooie uitzichtpunten, die we vaak via een kort wandelingetje bereiken. Ik heb veel foto’s genomen, die ik pas morgen ga uploaden (bijna bedtijd hier). Aan de rand van de oceaan gaan we lekker koffie drinken. Althans, dat was het plan, maar de koffiekan staat nog thuis op het aanrecht, dus dat gaat niet door. Gelukkig heeft Gerda wel haar zelfgemaakte krentenbrood meegenomen, waar we lekker van smullen. Hierna bekijken we nog een Maori gemeenschapshuis, althans van buiten. Het binnentreden gaat gepaard met een heel ritueel, waar we nu geen gelegenheid voor hebben. Ook zien we nog een mooie waterval, voordat we doorrijden naar het huis van Gerda en Paul in Kawerau. ‘s avonds worden we daar getrakteerd op een heerlijke door Gerda zelfgekookte Indische maaltijd. We besluiten de dag met een lekker wijntje en maken wilde plannen voor morgen. Als die doorgaan, volgt er weer een bijzondere ontmoeting ! Met deze cliffhanger sluit ik de reisblog voor vandaag af.

1. Matthieu:
    4 maart 2018
    Klinkt als een hele mooie reis met heel veel fraaie foto's! Doe de groeten aan Gerda (als ze zich nog weet te herinneren dat Lenneke een broertje had :-) )
  2. Simone:
    4 maart 2018
    Mailen als jullie ooit opa en oma worden?? Verklaar jullie nader ;)
  3. Yolanda:
    Ja ha ha
  4. José Boerma:
    4 maart 2018
    Zo, vanmiddag tijd genomen om al jullie verdere verhalen te lezen. wat geweldig leuk om de reis zo mee te beleven. En zo’n ontmoeting met vroegere vrienden. Het kan alleen maar één groot feest zijn. Heel veel plezier nog!
  5. Thea:
    4 maart 2018
    Wat leuk voor Lenneke om daar weer haar vriendin te ontmoeten.
  6. Bob:
    5 maart 2018
    ja opa en oma en cliffhangers het lijkt wie is de mol wel