Fjorden, zeikregen en pelsrobben

15 februari 2018 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we naar de Doubtful Sound. Dit is een afgelegen fjordengebied waar je alleen kan komen dmv een bootreis van een uur en daarna nog een bustour van een half uur. Dan gaan we met de tweede boot de Doubtful Sound in. We gaan in deze boot ook overnachten en gaan pas de volgende dag weer terug.

De eerste bootreis voert ons over het mooie Lake Manapouri, wat er door de regen grijs uitziet. Aan boord mogen we zelf koffie maken. Ik kan alleen de melk niet vinden, maar die blijkt in een fles te zitten die ik voor een schoonmaakmiddel heb aangezien😂. Daarna gaan we met de bus een bergpas over. Helaas begint het te hozen, waardoor we niet veel kunnen zien. Dit is een gebied waar het 200 dagen per jaar regent! Waarom dan toch deze kant op? Het is een enorm groot en ongerept natuurgebied met hoge en groene bergen, watervallen, zeehonden, dolfijnen en pinguïns. In de tweede boot maken we nader kennis met de groep. Die blijkt te bestaan uit 6 Nederlanders, 2 Engelsen en 2 Ieren. Het is een erge leuke groep, we hebben met allemaal een klik. De schipper John en de kokkin Rachel zijn ook erg aardig. Er wordt een lekkere lunch geserveerd met o.a. verse kreeft terwijl het ondertussen maar door blijft regenen. Om een uur of twee wordt het ineens beter weer. We gaan naar buiten en zien prachtige watervallen. Wie wil en kan, mag een hengel uitwerpen. Er worden door de groep maar liefst 6 vissen gevangen. De Ier krijgt zelfs een jonge haai aan zijn haak, en het wordt vechten om deze binnen te hengelen. Helaas bijt de haai de vislijn door, dus die buit gaat helaas onze neus voorbij😥. Het blijft de rest van de middag voornamelijk droog, en we genieten ademloos van de overweldigende natuur. We varen de Sound uit en komen in volle zee.  De Engelse dame wordt helaas zeeziek door de heftige schommelingen van de boot. Gelukkig knapt ze na enige tijd weer op.

Buitengaats zien we op een rots zeerobben liggen, waaronder een aantal hele kleine. We varen weer terug de Sound binnen en gaan vervolgens op zoek naar de dolfijnen. Uiteindelijk vinden we ze maar ze komen helaas maar een klein stukje boven water. Op een stil plekje wordt er een kreeftenkooi overboord gegooid. Die vangst is voor de lunch voor de volgende groep. Dan is het tijd voor het diner. We genieten van de zelfgevangen vis, lamsvlees, kip en diverse salades. Met de nodige wijntjes erbij wordt het steeds gezelliger😊. Daarna nog een lekker dessert met ijs en verse vruchten. Om kwart over 10 is het bedtijd geblazen, we hebben een mooie tweepersoons hut die van alle gemakken is voorzien. Het water klotst tegen de boot op, dus ik ben benieuwd of het slapen gaat lukken!

1. Thea:
    16 februari 2018
    Fijn dat het ophield met regenen jullie nemen wel heel wat mee aan mooie avonturen
  2. Marijke:
    16 februari 2018
    Gelukkig werd het weer beter weer. Ik geniet mee met jullie verhalen.
  3. Peter:
    16 februari 2018
    Leuk dat jullie meereizen, dames!
  4. Marjolein:
    16 februari 2018
    Benieuwd of jullie geslapen hebben. Wat een mooi verhaal weer!
  5. Sylvia van weeren:
    16 februari 2018
    Leuk om jullie avonturen mee te lezen
  6. Marjolein:
    16 februari 2018
    Moet nog steeds lachen om het melk-gebeuren 😂
  7. Jose:
    16 februari 2018
    Wat een geweldige reis toch,en leuk en prachtige foto's.