Naar de gletsjer en de hoge bergen

18 februari 2018 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Na het ontbijt verlaten we Wanaka. We worden eerst nog op de foto gezet door onze hosts, met de belofte de foto naar ons door te mailen. We nemen de weg naar de Haast pas en worden betoverd door mooie meren, prachtige bergen en zeer groene wegen. We stappen onderweg weer meerdere malen uit, om o.a. de blue Pools te gaan bekijken. Dit zijn mooie azuurblauwe meertjes, alleen te bereiken via een slingerende en smalle brug. Ook dit avontuur overleven we weer! Verder bezoeken we de Fantail Falls, die ook zeker de moeite waard zijn. Ook komen we langs de zee, die tot vlak aan de weg komt. Rond half vier komen we aan bij onze B&B in Fox Glacier. Die is prachtig gelegen met uitzicht op de gletsjer, de Mount Cook en de Mount Tasman, de hoogste bergen van Nieuw Zeeland. Resp. 3700 en 3500m hoog! Onze gastvrouw gaat meteen thee voor ons zetten. 's avonds genieten we van een heerlijke wijn in de gastenlounge met een schitterend uitzicht op de bergen, terwijl we met de andere (Duitse) gasten praten. Morgen weer vroeg op, op weg naar Greymouth, waar we de Trans Alpine trein naar Christchurch gaan nemen.

1. Janneke:
    18 februari 2018
    Mooie trip! Ben benieuwd naar een filmpje / foto van jullie op de slingerende brug 😉
  2. Joke de Swart:
    18 februari 2018
    Ben benieuwd hoe Christchurch er uit ziet na de enorme aardbeving. Geweldig verslag steeds. Goede reis verder.
  3. Jack Molenaar:
    18 februari 2018
    Skien? Ligt genoeg sneeuw op de bergen zo te zien.
  4. Sandra:
    Fantastische foto's!
  5. Marianne Lagerburg:
    18 februari 2018
    Wat is het leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen. Ik kijk elke keer uit naar een nieuw reisverslag. Heerlijk om te zien en lezen wat jullie allemaal beleven. Steeds onder begeleiding van prachtige foto's.
    Geniet nog van de verdere reis.💋
  6. Marjolein:
    18 februari 2018
    Wat een mooie belevenissen. Ik heb het gevoel dat ik in herhaling ga vallen😁😁 :-). Benieuwd naar het volgende verslag, mét de trein....
  7. Lenneke Bakker:
    18 februari 2018
    Dank jullie voor al jullie leuke reacties! We genieten enorm van dit prachtige land!
  8. Nathalie:
    Peter en Lenneke,
    wat een leuk reisblog van een werkelijk prachtige reis. Wat beleven jullie veel moois.
  9. Wilma:
    Wat een mooie reis.
  10. Roos:
    18 februari 2018
    Wat een prachtig land zeg!!
  11. Sigrid:
    19 februari 2018
    Wat leuk je blog te volgen Peter!
    Ik beleef alles weer opnieuw
  12. Janco:
    19 februari 2018
    Wat een mooie foto's. Ongelooflijk zo helder als het water is. en dan ook zo'n stralend blauwe lucht. Geniet er van!!
  13. Koen v E.:
    19 februari 2018
    Wat een prachtige foto's! Hoeveel "Sites of The Lord of The Rings" hebben jullie al gespot? :-)