Naar het Maori dorp, genaamd Whakarewarewa

8 maart 2018 - Kawerau, Nieuw-Zeeland

Vanochtend eerst rustig aan gedaan en alvast de route naar ons volgend huis in Coromandel bekeken. Op voorstel van Paul gaan we na de koffie op weg naar het Maori dorp Whakarewarewa. Een hele mond vol maar zeker de moeite waard. De Maori's zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland. We zijn net op tijd voor de Maori show. Er worden diverse oorspronkelijke liederen gezongen en natuurlijk ook de 'oorlogsdans' de Haka. We zitten helemaal vooraan, dus eerste rang. Erg leuk om deze show mee te maken, bij het laatste nummer mag het publiek zelfs meedoen.

Hierna krijgen we een rondleiding door het dorp van een gepassioneerde gids, die alles heel goed kan uitleggen. Alles is heel compact, dus je ziet heel veel in een korte tijd. We mogen niet bij het ontmoetingshuis komen, want er is een begrafenis. In dit huis ligt de overledene opgebaard. We zien wel o.a. de kerk, de kookplaats en het dorpsbad. Ook zien we diverse geisers, die lang spuiten. De dorpsjeugd vindt het leuk om dollars op te duiken, die door de toeristen vanaf een brug in het water worden gegooid. Een superleuke ervaring, zo'n bezoek aan een dorp, waar de Maori's nog echt wonen en leven.

's avonds gaan we met z'n viertjes eten bij een heerlijk Indiaas restaurant. Daarna wordt het weer tijd voor een spelletje Kolonisten van Catan. Ook nu weer een hele leuke en afwisselende dag!

1. Joke de Swart:
    8 maart 2018
    Wat zien jullie toch mooie en voor ons herkenbare plekken.
    Geniet ervan, straks ook als je thuis bent van alle foto's en indrukken. Het is onvergetelijk, dat is onze ervaring.