Onze laatste reisbestemming: Auckland

13 maart 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gelukkig ziet het weer er vandaag een stuk beter uit! Tijdens het ontbijt zitten we lekker in het zonnetje. Vandaag gaan we op weg naar onze laatste reisbestemming: Auckland. We gaan daar eerst Mieke bezoeken, de oudste dochter van Gerda en Paul. We rijden via een prachtige kustroute naar een voorstad van Auckland, waar Mieke woont. Ik heb haar alleen maar als klein meisje gezien en op foto's op Facebook. Spannend dus!

De route is echt heel leuk om te rijden; we genieten ervan. Wat is Nieuw Zeeland toch een prachtig land! Bij een klein cafeetje aan het strand drinken we koffie en bij de eerstvolgende grote plaats (Thames) doen we inkopen voor de lunch. Rond het middaguur zoeken we een mooi plekje om onze broodjes op te eten. We vinden er een op een mooi strandje. Wat een rust hier! Het grappige is ook dat de vogels meteen weten wanneer er gegeten wordt op het strand.......binnen de kortste keren zitten ze ons smekend aan te kijken....

Na de lunch rijden we verder op zoek naar de Hunua Falls. Het valt nog niet mee om deze te vinden. We rijden eerst het bordje voorbij, maar na gekeerd te zijn, vinden we de waterval na een tijdje. Wederom een mooie plek! En.....bijzonder weinig toeristen. We maken de nodige foto's en bekijken de waterval op ons gemak vanaf een bankje.

En dan nu maar richting Mieke! Ze blijkt in een hele steile straat te wonen 😱 Ben benieuwd wat het uitzicht hier zal zijn...
Echt fantastisch om Mieke weer te zien! En natuurlijk ook haar dochtertjes! We kletsen lekker bij en eten daarna heerlijke pasta met elkaar. Het uitzicht vanaf haar balkon is overigens inderdaad fenomenaal 😍

Na het eten gaan we op weg naar ons hotel in Auckland. Met een beetje mazzel komen we er nog net voor donker aan. Het eerste deel van de reis gaat voorspoedig. Het laatste deel helaas niet....We rijden alsmaar rondjes en kunnen het hotel niet vinden. Dan maar de 4G aanzetten en google maps gebruiken. Yes: daar is ons hotel eindelijk! Nu nog parkeren. Dat lukt nadat we ingecheckt zijn ook; he he 😁 De huurauto staat op een bijzonder krappe parkeerplek, maar met enig kunst- en vliegwerk is het gelukt 😅

En nu genieten we van een heerlijke Nieuw Zeelandse witte wijn! Voor de schrik 😜

1. Jack Molenaar:
    13 maart 2018
    Nu, nog gezellige laatste dagen met jullie fantastische reis. Groet Jack
  2. Paul en Gerda:
    13 maart 2018
    Nou, knap hoor Peter. Ik durf nog steeds niet in Auckland te rijden. Ik kan niet aan al die drukte wennen tijdens het rijden. Geniet nog maar lekker van de laatste paar dagen. Heel veel liefs van ons beiden.
  3. Peter:
    😘😘terug! Het was heel gezellig bij Mieke en de kinderen😃
  4. Ton:
    13 maart 2018
    Time flies mensen! Geniet van het laatste deel van jullie reis!
  5. Thea:
    13 maart 2018
    Het laatste stukje geniet ervan
  6. Yinnie:
    14 maart 2018
    Geniet nog van jullie laatste gedeelte van de reis!