Koffer- en douaneperikelen

9 februari 2018 - Hongkong, Hongkong

Hoe vind ik mijn vlucht?😂

Vanochtend wederom genoten van een ‘gratis’ ontbijt in het hotel. Aangezien we van een aantal bijgeboekte faciliteiten geen gebruik hebben gemaakt, hebben we deze ‘ingeruild’ voor een ontbijt, waar je normaal dik voor moet betalen. Blijft nog steeds bruikbaar, die cursus onderhandelen😃. Terug op de kamer blijkt de nieuwe koffer van Lenneke toch kleiner dan gedacht. De oplossing is het overhevelen van een aantal spullen naar mijn koffer. Dan met de taxi naar het vliegveld, en na een lange maar voorspoedige vlucht aangekomen in Auckland🇳🇿. Via een zelfscan mochten we door de paspoortcontrole. Bij mij ging dat vlekkeloos, maar Lenneke werd de toegang geweigerd. Zou ze dan toch op de zwarte lijst staan?😱 Ze werd door de dienstdoende beambte doorverwezen naar de bemande paspoortcontrole, die haar uiteindelijk toch maar het land in lieten gaan😅. Vervolgens kregen we nog een kruisverhoor van een andere douanier (je mag absoluut geen eten of drinken invoeren op straffe van een hoge boete) en ook de drugshond vond ons lief🐕, wat we natuurlijk ook zijn😌. Nu wachten we op onze aansluitende vlucht naar Dunedin, waar we de auto gaan ophalen. Ons eerste logeeradres is maar een kwartiertje rijden van het vliegveld, en daar zijn we blij mee!

1. Marjolein:
    8 februari 2018
    Ik dacht dat je jou er wel uit zouden pikken bij de douane😜. Fijn dat jullie reis voorspoedig gaat!
  2. Paul en Gerda:
    8 februari 2018
    Speciale mensen krijgen altijd een 'persoonlijke' behandeling :)
  3. Harm Boerma:
    8 februari 2018
    Is de koffer van Lenneke gekrompen of heeft ze in Hong Kong te veel gekocht?
  4. Jack Molenaar:
    9 februari 2018
    Wie reist maakt altijd wat mee. Gelukkig goed afgelopen dat is het belangrijkste.rijden ze daar links? Denk het wel msar is voor kullie ook geen probleem, toch?
  5. Thea:
    9 februari 2018
    Toch fijn dat jullie het land in mochten. 😀
  6. Nathalie:
    9 februari 2018
    Na een prachtige tussenstop nu eigenlijk in NZ....geniet van al het moois!!