Omgeving Wanaka verkennen en een ontmoeting met oude bekenden

17 februari 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen wakker geworden met stromende regen 😩 Eerst maar eens ontbijten. Onze hosts hebben de tafel gedekt voor 4 personen; we ontbijten samen met een Duits echtpaar uit de omgeving van Hamburg. Gezellige mensen! Dat maakt onze reis ook steeds weer zo leuk. Het ontbijt is prima verzorgd; onze gastvrouw houdt blijkbaar erg van koken. Er zijn zelfs versgebakken muffins! We krijgen ook nog de nodige tips voor vandaag. Als het goed is, moet het vanmiddag weer droog worden.

We zijn toch wel moe geworden van de lange reis van gisteren en besluiten het vandaag maar wat rustiger aan te doen. Na het ontbijt even relaxen en wachten tot het droog wordt. Dan stappen we in de auto en rijden naar Cromwell; een plaatsje hier niet al te ver vandaan. Het eerste deel van de route is wat problematisch, want er vindt in Wanaka een triatlon plaats. We worstelen ons door het verkeer heen.

Het oude plaatsje Cromwell moest plaats maken voor een stuwmeer. De oude huizen zijn daarom afgebroken en op een ander plekje weer herbouwd. In eerste instantie kunnen we het oude gedeelte niet vinden. We zijn terechtgekomen in een modern winkelcentrum. Ook leuk, maar niet onze bedoeling.

We vragen de weg en besluiten te wandelen naar het oude deel van Cromwell. Het wordt ondertussen steeds warmer en we hebben spijt dat we onze korte broeken niet hebben aangetrokken. Tja, dat is typisch voor Nieuw-Zeeland: 4 seizoenen op 1 dag. Het oude Cromwell blijkt iets verder te liggen dan gedacht, maar ja, het is mooi weer en dan hebben we ook nog wat beweging. Uiteindelijk komen we aan bij een aantal grappige oude huisjes, gelegen aan een mooie rivier. Erg leuk om te zien. Aan de buitenkant van de huizen is nog te zien welke winkels/bedrijfjes hier vroeger zaten.

Op de terugweg puffen we even uit op een bankje. Onmiddellijk worden we weer aangesproken door een local die wil weten waar we vandaan komen en wat we allemaal nog gaan doen. Allemaal erg vriendelijke mensen hier!

Na de lunch rijden we naar Bendigo: een soort ghosttown, wat vroeger een goudmijnstadje was. Het ligt tussen de wijngaarden in. Er is weinig meer van over, maar wel bijzonder om je voor te stellen dat hier vroeger een stadje was.

De terugreis rijden we langs een mooi meer. We komen nog fietsers tegen die deelnemen aan de triatlon. Huh.......die moeten dan nu ook nog de marathon lopen?? En het is al 16.00 uur....Dat gaan ze nooit redden.

's Avonds hebben we een weerzien met Renee en Remco, die we kennen van ons reisje naar de Doubtful Sound. We eten in een goed restaurant (op aanbeveling van onze host), wat beter is dan de naam doet vermoeden, nl. Relishes Café. Een van de obers is een aardige Nederlandse jongen, die het Nederlands al bijna verleerd was😄. We helpen hem weer een beetje op weg. Het is erg gezellig met onze tafelgenoten. Na  het eten nemen we afscheid en wandelen we weer terug naar huis. Nog steeds komen we triatlon deelnemers  tegen, die het laatste gedeelte van hun marathon aan het afleggen zijn. We moedigen ze aan en kunnen zien, dat ze bekaf zijn. We zijn net voor donker weer terug in onze B&B.

1. Marjolein:
    17 februari 2018
    Misschien had je ook aan de triatlon mee kunnen doen 😂. Weer een leuke dag gehad dus.
  2. Thea:
    17 februari 2018