Een reisdag met veel extra's

10 maart 2018 - Kuaotunu, Nieuw-Zeeland

Vanochtend nemen we afscheid van Gerda en Paul. Ik vind dit altijd moeilijk maar het is niet anders. Wat hebben we een fijne tijd gehad hier en zo leuk om bijna de hele familie ontmoet te hebben! Paul heeft een mooie route voor ons uitgestippeld naar onze volgende bestemming Kuaotunu die we op een paar missers na helemaal gereden hebben. We hebben al gauw de eerste stop bij de Hamurana Springs. De looproute er naar toe is prachtig. We komen o.a.langs enorme Redwood bomen, die wel 2000 jaar oud kunnen worden. De bron die later een rivier wordt bevat het meest zuivere water van Nieuw Zeeland, glashelder! We worden helemaal stil van deze prachtige omgeving en maken veel foto's. Helaas is onze huidige wifi beroerd, dus het uploaden zal nog wel even duren. We stappen weer in de auto en worden getrakteerd op prachtige doorkijkjes naar het Lake Rotorua. De route is schitterend en we genieten met volle teugen. We maken nog een koffiestop en tuffen lekker door. Bij het plaatsje Gordon (what's in a name😜) gaat het echter mis. De maps.me app raakt volledig het spoor bijster en wij dus ook. Gelukkig duurt dit niet lang, en we vinden de juiste route weer terug. Natuurlijk kost dit wel tijd en het is wel de bedoeling om voor etenstijd op onze nieuwe bestemming aan te komen. Toch gaan we eerst ons broodje voor de lunch opeten. Bij Paeroa vinden we de grote fles met reclame voor het Nieuw Zeelandse drankje Lemon & Paeroa. Iedereen hier kent dit onder de afkorting L&P en wij zien daar natuurlijk Lenneke & Peter in😊. We maken snel een foto en gaan weer door.

Niet veel verder stoppen we bij een oude goudmijn bij Karangahake, waar we naar toe lopen via twee 'swingbridges' over mooie rivieren. Hierna is het nog een stuk klimmen maar van de oude mijn resteren slechts wat brokstukken en we zien ook nog een oud spoorlijntje liggen om de gouderts op te vervoeren. We komen weer terug bij de auto en zien tot onze schrik dat het al drie uur is. We laten alle andere attracties links liggen en gaan nu rechtstreeks naar onze volgende bestemming op het schiereiland Coromandel, genaamd Kuaotunu. Hier doen we nog twee uur over, om vijf uur kloppen we aan bij onze B&B, wat op vijf minuten loopafstand van het strand ligt. Onze Schotse gastvrouw Carol ontvangt ons hartelijk en draait de gebruikelijke ontvangstriedel af. Voor het avondeten verwijst ze ons naar het lokale restaurant Lukes Kitchen, wat op slechts tien loopminuten afstand ligt. Daar gaan we naar toe en in verband met de drukte delen we de tafel met Engelsen Mike en Dorothy uit Liverpool. Dit blijken eveneens onze buren in de B&B te zijn. We raken meteen in gesprek en praten gezellig over Dirk Kuyt, Brexit en nog veel meer. We eten een heerlijke pizza met een craft biertje erbij. Weer een leuke avond dus! We zijn net voor donker weer thuis. Over de exacte route van de aanstormende cycloon Hola is nog niet veel bekend, dus morgen maar weer het weerbericht volgen.

1. Marijke:
    10 maart 2018
    Wat een heerlijke reis toch! Geniet lekker.