Nog meer Art Deco....

1 maart 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanochtend lekker buiten ontbeten met uitzicht op de oceaan! Er is nog een ander Nederlands stel in het B&B. Zij trekken vanochtend al weer verder. Altijd grappig die korte ontmoetingen. Dat maakt het logeren in B&B's echt heel leuk!

Wij hebben ons voorgenomen om vandaag Napier eens goed te bekijken. Allereerst gaan we naar een korte film over Napier, de aardbeving in 1931 en de wederopbouw. Er zijn nog veel oude filmpjes die laten zien hoe het er vroeger uit zag en ook over de wederopbouw. De stad is na de aardbeving in maar twee jaar tijd weer helemaal opgebouwd! Nu eerst maar eens langs alle Art Deco gebouwen lopen. Peter fotografeert zich suf. We weten niet waar we allemaal moeten kijken; alles is even mooi! We drinken een lekkere cappuccino bij de plaatselijke Starbucks 😋. Daarna weer verder met onze wandeling. Vooral het theater is erg mooi! We mogen ook een kijkje nemen in de foyer. Het lijkt wel of de tijd hier heeft stil gestaan.

Na de lunch gaan we op weg naar het aquarium. We zien hier alle mogelijke vissen, amfibieën en pinguïns. Ook kunnen we de kiwi vogel zien. Deze vogels houden zich voornamelijk op in het donker, zodat het nog een hele kunst is om er een te ontdekken. Hun schutkleur helpt ook niet echt....Toch lukt het Peter om er een fatsoenlijk op de foto te krijgen.

Na het bezoek aan het aquarium beginnen we onze voeten toch wel te voelen......Dan maar weer terug naar de B&B! De wandel teller staat alweer op 8,5 kilometer. Voor mij een hele prestatie 😊 Nu maar even de voetjes omhoog en dan vanavond lekker eten bij de Italiaan!

1. John en Chantal Bindels:
    1 maart 2018
    Het wordt nog een hele uitdaging als jullie weer thuis zijn om uit al die prachtige foto's de mooiste te kiezen voor een album. Heel, heel erg mooi.
  2. Lenneke Bakker:
    1 maart 2018
    John en Chantal: ja, dat gaat niet zeker worden! En we hebben nog 2 weken, dus er komen nog meer foto’s bij....
  3. Ton:
    1 maart 2018
    Leuk om al jullie avonturen te lezen en te bekijken vanuit 'vrieskist Nederland'! Veel plezier met het vervolg!
  4. Paul en Gerda:
    1 maart 2018
    weer een dagje dichterbij :)
  5. Jose:
    2 maart 2018
    Wat schrijf je toch leuk Lenneke. Lees het iedere keer weer met plezier.
  6. Peter:
    2 maart 2018