Napier, de Art Deco stad

28 februari 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanochtend na het ontbijt uitgecheckt in Wellington en ons door het verkeer geworsteld naar het noordoosten. Onze volgende bestemming is Napier; een pittig stukje rijden. De wegen buiten Wellington zijn gelukkig niet druk. Onze koffiestop maken we in Featherston. Een klein plaatsje, waar helaas net een bus met ouwe wijven is uitgeladen....Wij noemen het TG figuren (insite joke 😜). De dames snappen er niets van: je moet de koffie bestellen bij de ene balie en dan weer ophalen bij de andere. Dat is ook wel erg moeilijk!

Na de koffie weer op pad. Het landschap ziet er hier weer heel anders uit. Kale bergen worden afgewisseld met hele groene stukken. Er zijn niet al te veel picknickplekken onderweg en Peter besluit te stoppen bij een camping/parkje voor de lunch. Mooi plekje, maar helaas helemaal vol met smachtende eenden, ganzen en kippen. Die willen wel meegenieten van onze lunch. Dat vind ik niet zo rustig eten en ik ga terug naar de auto. Ik word ondertussen achterna gezeten door een wel heel erg brutale kip, die het voorzien heeft op mijn sandwich. Nou, dat gaat echt niet gebeuren: die is voor mij!

Na een zeer korte lunchstop gaan we maar weer verder op pad. We stoppen niet meer en rijden in 1 keer door naar Napier. Het B&B blijkt in een heel steil straatje te liggen 😱. Parkeren is niet echt gemakkelijk. Hopelijk staat de auto er morgenochtend nog 😂. Onze gastvrouw onthaalt ons met een waterval van woorden en tips. Er is geen speld tussen te krijgen....na een kop thee genuttigd te hebben, gaan we op pad om Napier alvast een beetje te bekijken. We vinden een leuk Grieks restaurant voor vanavond en een leuke Italiaan voor morgen; dat is alvast geregeld!

De straatjes van Napier zien er heel leuk en gezellig uit. Napier is in 1931 getroffen door een zware aardbeving en daarmee helaas voor een groot deel verwoest. Men heeft de stad echter in 2 jaar weer helemaal opnieuw opgebouwd! Dat is gebeurd in de moderne stijl van die tijd, nl. de Art Deco stijl. Erg leuk om te zien dat deze gebouwen bewaard zijn gebleven in deze stijl!

Ondertussen wordt het weer steeds beter en drinken we een biertje op het terras van een Ierse Pub. Daarna lekker door naar de Griek, waar we genieten van een fantastische maaltijd 😋. En dan maar weer eens plannen smeden voor morgen.....

1. Thea:
    28 februari 2018
    Niet leuk die brutale eenden maar wel weer mooie foto's
  2. Sylvia van weeren:
    28 februari 2018
    Wat n drama lunch🤣. Nou ben ik toch heel nieuwsgierig naar de TG types? Transgenders misschien?😉
  3. Yinnie:
    28 februari 2018
    Mooie verhalen. Leuk om zo met jullie mee te reizen!
  4. Tanja:
    28 februari 2018
    Weer een heel andere kant van Nieuw Zeeland en prachtige foto's.