Dagje uit in de omgeving van Rotorua en Taupo

5 maart 2018 - Kawerau, Nieuw-Zeeland

Vanochtend al vroeg met Gerda en Paul op pad gegaan op weg naar Wai-O-tapu. Dit is een park met veel thermische activiteit en een mooie geyser. De geyser gaat om 10.15 uur "werken", zodat we er op tijd moeten zijn. We zijn er netjes op tijd en zien de geyser "spuiten". Daarna het thermisch park bekeken. Dit is erg mooi; we genieten van alle kleuren en lopen er een paar uur rond. Daarna is het tijd om te lunchen. Het is een prachtige dag, zodat we lekker buiten kunnen eten.
Na de lunch gaan we op weg naar de Huka Falls. Echt een prachtige waterval! Alles ziet er met een strakblauwe lucht sowieso heel fraai uit. Wat boffen we met het weer!
Na genoeg foto's te hebben gemaakt van de waterval, gaan we naar Taupo. Daar hebben we een bijzondere ontmoeting gepland, nl. met 2 mensen die we goed kennen van de atletiekvereniging (BAV). Hans en Ria maken, samen met hun dochter en schoonzoon, ook een reis door Nieuw Zeeland en we hebben de mogelijkheid elkaar te treffen in Taupo. Zo ver weg van huis en dan gezellig iets drinken met goede bekenden is toch wel heel bijzonder. Als bewijs van deze bijzondere ontmoeting maakt Paul een mooie foto van ons.
Dan maar eens bedenken waar we vanavond gaan eten. Gerda en Paul hebben wel een idee: vanaf Rotorua met de kabelbaan naar boven en bij het aldaar gelegen restaurant eten. Het is mooi helder weer en het uitzicht moet fenomenaal zijn. Zo gezegd, zo gedaan, dus met de kabelbaan naar boven. We krijgen een mooie tafel bij het raam en zowel het uitzicht als het eten zijn werkelijk fantastisch! Op weg naar huis stoppen we onderweg in de aardedonkere avond. De reden is dat Paul ons de sterrenhemel wil laten zien. We stappen uit de auto en worden beloond met prachtige sterren! Al met al was het een zeer geslaagde en gezellige dag! Morgen maar even rustig aan doen.....

1. Marjolein:
    5 maart 2018
    Een mooie dag weer en wat ontzettend leuk dat je zo ver van huis bekenden tegenkomt!
  2. Els Immink:
    5 maart 2018
    Het klinkt echt allemaal heel geweldig! Leuk dat jullie me deelgenoot maken van alle belevenissen.
  3. Thea:
    6 maart 2018
    Wat een mooie dag weer zo leuk om mee te lezen