Naar het Noordereiland

26 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanochtend wakker geworden met hevige regen.....niet zo'n fijn weer om de auto in te pakken 😩. Helaas....het is niet anders. Na het ontbijt dus regenjassen aan en inpakken maar! We gaan al vroeg op pad. Dat is fijn, want dan hebben we alle tijd om onze auto in te leveren en in te checken voor de ferry. In de stromende regen arriveren we bij de ferry terminal. Aangekomen bij de bagage drop off parkeerplaats zijn alle parkeerplekken bezet; wat wil je met deze regen ☔️. Gelukkig staat er een auto die op het punt staat om te vertrekken. Deze mensen zijn echter niet de snelsten.......who cares, we hebben vakantie en zijn sowieso veel te vroeg! Snel de koffers uit de auto gehaald en in de vertrekhal gezet. Peter gaat de auto parkeren en de sleutels inleveren. Onze huurauto gaat niet mee op de boot: we leveren hem in en krijgen in Wellington een nieuwe huurauto. Het duurt wel erg lang voordat Peter de sleutels heeft ingeleverd....Het is er zeker heel erg druk. Ik dood de tijd door lekker om me heen te kijken en zie een politieagent met een hond in opleiding, die net aangekomen zijn in Picton. Behalve de hond en zijn bagage heeft hij ook nog 2 ingepakte geweren bij zich 😱. Hij wordt opgehaald door een collega; alles past nog maar net in de politie auto.

Inmiddels staat Peter nog steeds in de rij om de sleutels in te leveren van onze huurauto. Waarom duurt dat in hemelsnaam zo lang?? Na een tijdje zie ik hem naar buiten sprinten en de deur ernaast in gaan. Hij stond bij het verkeerde autoverhuurbedrijf in de rij 😂😂😂😂

Uiteindelijk gelukkig de sleutel ingeleverd en ingecheckt voor de ferry. Nu eerst maar eens een kop koffie! Ook daar hebben we nog tijd genoeg voor. Al snel kunnen we de boot op. Omdat we zo vroeg zijn, kunnen we nog een mooi plaatsje veroveren met mooi uitzicht. Er wordt veel wind verwacht, dus een rustige overtocht zal het niet worden.... We varen eerst zo'n anderhalf uur door de Marlbourough Sounds; dat gaat nog heel rustig. Dan komen we in open zee en gaat het er heftiger aan toe. Het valt niet mee om te lopen aan boord; je moet je aan alle kanten vast houden.

Wij hebben gelukkig verder weinig last van de deining en komen veilig aan de overkant aan. Nu nog de bagage ophalen en de nieuwe huurauto regelen. Dat laatste gaat gepaard met het tekenen van een pak papieren; daar moeten ze nog eens iets op verzinnen: ik heb wel 6x een handtekening moeten zetten 😅

Onze (gloed)nieuwe huurauto (Mazda 626) is een geheel andere dan de vorige (Toyota Camry) even wennen dus......Uiteindelijk hebben we hem aan de praat en dan: op naar ons hotel! We worstelen ons door het stadsverkeer heen. Wat ontwent dat snel! Uiteindelijk vinden we ons hotel en checken in. Het weer is gelukkig helemaal opgeknapt!

Na even uitgerust te hebben, gaan we weer op pad. We vinden een leuke Ierse pub om een biertje te doen en eten daarna bij een fantastisch Indiaas restaurant! Na een kleine wandeling langs de haven en door het centrum komen we weer aan bij ons hotel. En nu maar eens kijken wat we morgen allemaal gaan doen....

1. Marjolein:
    26 februari 2018
    Die Peter😁😁😁! Foto's van het eten zagen er goed uit!
  2. Thea:
    26 februari 2018
    Op zee lijkt me minder maar de rest weer leuk om te lezen en de foto's te bekijken
  3. Marianne Lagerburg:
    27 februari 2018
    🤣ik zie het voor me, Peter die naar buiten komt rennen, haha.
    Mooie foto's weer. Goede reis verder.
  4. Wim Rottier:
    27 februari 2018
    Geweldig om met jullie mee te reizen!!! mooi hoor allemaal, hou vol en blijf schrijven!!!
  5. Jose:
    28 februari 2018
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen. En steeds weer geweldig geschreven. Nog veel fun.
  6. Roos:
    Veel plezier nog!
  7. Marije:
    28 februari 2018
    Heel erg leuk om via de prachtige foto's en boeiende verhalen met jullie mee te mogen reizen! Ga zo door😘