Een relaxdagje

3 maart 2018 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Vanochtend worden we verwend door onze gastvrouw Judy met een uitgebreid en heerlijk ontbijt. Hierna is het tijd voor een strandwandeling. We lopen de trappen af naar beneden en gaan een hek door. We staan op het strand en zien helemaal niemand! Het is eb en we vinden een paar mooie schelpen op het strand.We lopen richting de andere kant van de baai. Daar is bijna 250 jaar geleden de Britse ontdekkingsreiziger Captain Cook geland. Na bijna een uur lopen komen we op die plek aan, een kleine herdenkingssteen herinnert aan deze gebeurtenis. Bij de aangrenzende camping hopen we koffie te kunnen drinken, maar dit behoort helaas niet tot de mogelijkheden. Over de weg zijn we vervolgens weer teruggelopen naar ons huisje. We komen veel dieren tegen: schapen, koeien en paarden. Na bijna anderhalf uur lopen zijn we weer terug.

De rest van de dag relaxen we op ons terras. We krijgen geen genoeg van het fantastische uitzicht. Het weer is best redelijk: half bewolkt en zo’n 20 graden. ‘s avonds gaan we BBQ-en met gastvrouw Judy. Dwz ik maak het vlees klaar en zij doet de rest. We drinken er een lekker roseetje bij (eerder aangeschaft in Blenheim bij de winetasting) en het is heel gezellig. Judy heeft een Nederlandse man gehad en vroeger  in Nederland gewoond, dus dat schept een band😃. De muggen maken bij het invallen van de duisternis een eind aan de gezelligheid dus gauw afruimen en dan naar binnen.

1. Marjolein:
    3 maart 2018
    Relaxen is ook niet verkeerd op je vakantie 😜