Bezoek aan Larnach Castle: het enige kasteel van Nieuw-Zeeland

10 februari 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

poepchinees?

Vanmorgen genoten van een heerlijk ontbijt! Daarna op weg gegaan: eerst naar de supermarkt om een paar inkopen te doen en daarna naar het enige kasteel dat Nieuw-Zeeland rijk is: Larnach Castle. De weg er naartoe is prachtig! Dat komt mede doordat we fantastisch weer hebben. We rijden langs een mooie baai met vele mooie uitzichten. Het kasteel is makkelijk te vinden, wat erg prettig is. Larnach Castle was in verval geraakt, maar is in 1967 gekocht door mensen die het helemaal hebben opgeknapt. Het ziet er zowel van buiten als van binnen erg mooi uit. We kunnen het kasteel rustig bekijken. Als we klaar zijn, wordt er net een bus uitgeladen met wat oudere toeristen. Die zijn we dan lekker voor geweest! En dan is het tijd voor koffie. Het hoort eigenlijk niet, maar we eten er lekker een versgebakken scone bij 😋.

Bij het toiletbezoek, stuit ik op een wel heel bijzonder bordje aan de binnenkant van de deur......Kennelijk speciaal bedoeld voor de Aziatische gasten.

Na de koffie bekijken we de tuin. Deze staat al volop in bloei. Wat een verschil met Nederland, waar de bolletjes nog maar nauwelijks de grond uitkomen! Het doet allemaal erg Engels aan. Verschil is wel dat je in deze tuin rustig op het gras mag lopen; geen bordjes met "keep off the grass" te zien....

Op de terugweg stoppen we bij een recreatie/sportveld om even te lunchen. Een heerlijk plekje, maar het waait wel erg hard. Mijn sandwich gaat er bijna vandoor 😩

Na de lunch rijden we naar Dunedin. We slenteren een stuk door de stad. Vooral het stationsgebouw is erg mooi om te zien. Peter ontdekt een oude stoomlocomotief, die natuurlijk even bekeken moet worden. Er zijn 2 mannen die ons er iets over willen vertellen. De ene is nog wel te snappen,  maar wat de andere er allemaal uitkraamt is echt niet te volgen. We zullen maar zeggen dat we nog moeten wennen aan het Nieuw-Zeelandse accent....

Eenmaal weer in ons B&B kunnen we nog een poos op het terras zitten. Er is nog steeds een harde wind, maar de temperatuur is goed. Even relaxen is ook niet verkeerd. De hond van het B&B houdt ons gezelschap: Milly, een lieve golden retriever. We maken een praatje met onze gastheer en -vrouw en opeens is het alweer tijd om te eten. We eten een lekkere pizza in het dorp. Vanavond maar weer vroeg onder de wol; we hebben nog steeds een beetje last van de lange reis. Erg fijn dat we nu 5 weken kunnen genieten zonder vermoeiende vliegreizen!

1. Thea:
    10 februari 2018
    Prachtig al dat groen en de bloemen. En wat een mooi kasteel.
  2. Jolanda:
    10 februari 2018
    Wauw! Mooie natuur en oude gebouwen. Ik hou ervan...fijn om zo beetje mee te kunnen reizen..
  3. Jose:
    10 februari 2018
    Bekeken net al jullie foto's (zag dat nu pas. Blond hé ) Wat een geweldige/mooie foto's luitjes. Prachtige kasteeltuin.
  4. Marjolein:
    10 februari 2018
    Heel mooi! En lekker even uitrusten. Jullie zullen ongetwijfeld nog heel veel gaan zien!
  5. Tanja:
    11 februari 2018
    Ohhhh wat mooi daar! Prachtig kasteel en tuin. Jullie hebben gelukkig de tijd om van dat alles te genieten
    Houdt Peter de Mol wel bij?