Cluedohuis en blauwe pinguïns

11 februari 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

the great hall in Olveston

Vanochtend bij het ontbijt hebben we afscheid genomen van Corine en Sjaak, die verder naar het Noorden gaan reizen terwijl wij morgen verder naar het Zuiden gaan. Ze hebben alvast een ‘gedag’ briefje voor ons geschreven, maar we hebben elkaar toch nog net getroffen😃. Het regent, dus we kiezen voor een binnenactiviteit. We gaan naar het mooie landhuis Olveston, wat in het Noorden van Dunedin ligt. De rondleiding is heel leuk, en we krijgen veel details te horen over de rijke familie die hier heeft gewoond. Het spel Cluedo moet op zo’n soort huis zijn gebaseerd. Gelukkig wordt  er vandaag niemand vermoord in de Biljartkamer😱. Hierna gaan we in de stad een lekkere ciabatta met zalm en gepocheerd ei eten. Vooral de zalm is fantastisch! Terug rijden we via de kust en ondanks de regen lopen we toch nog even langs de Grote Oceaan. Dit klinkt gek maar toch is het zo😃 Weer terug op honk kijken we naar Wie is de Mol, en dan gaan we weer terug naar de stad voor een echte ‘pubmeal’ plus een Guinness en Kilkenny natuurlijk! Rond half 8 ‘s avonds wordt het droog en worden we met een busje opgehaald door ene Jeremy die onze gids voor vanavond is. Een superaardige vent, maar wel een enorme spraakwaterval. Hij overspoelt ons met weetjes over het schiereiland waar we naar toe rijden om de blauwe pinguïns te gaan bekijken. Ook over de pinguïns zelf weet hij van alles te vertellen. Het grappige is, dat hij ons vertelt dat hij dit werk pas 5 weken doet, wat totaal niet te merken is. Via een adembenemende route rijden we naar het pinguinstrand toe. Zij komen altijd bij zonsondergang uit het water en lopen dan via het strand verder de duinen in. Het zijn supergrappige beesten van slechts 20 cm lang die helemaal niet schuw zijn. Ze lopen in groepen het strand op en gaan dan verder door naar boven. Ze hanteren allemaal hun eigen tempo. We bekijken ze vanaf een soort platform en kunnen het allemaal prima zien (en fotograferen natuurlijk). Boven ons verschijnt langzaam een prachtige sterrenhemel✨💫. Na anderhalf uur rijden we weer terug met het busje. We hebben genoten van deze lange maar fantastische dag!

1. Jeanette:
    Bijzonder die pinguïns! 🐧
  2. Els Immink:
    11 februari 2018
    Ik krijg toch stiekum het idee dat jullie bezig zijn met een geweldige reis. Ik geniet van jullie blog! Vooral doorgaan, met genieten èn met het blog.
  3. Mouddy Resikahil:
    Mooie verhal😍😍
  4. Janneke:
    11 februari 2018
    Leuk, die pinquins! Grappig idee dat het in NZ nu nazomer/herfst. Mooie bloemenpracht overal.
  5. Peter:
    11 februari 2018
    Inderdaad begin van de nazomer, Janneke🌧☀️
  6. Ton:
    11 februari 2018
    Klinkt superleuk allemaal, en dit is nog maar het begin hè!
    Ps Kolonel Mustard is de mol denk ik...
  7. Tanja:
    11 februari 2018
    Aha daar is mijn antwoord maar wie het is, die mol???
    Fanatieke groep dit jaar.
    Zo'n prachtig huis en greenhouse, wauw al die kleuren.
    Pinguïns spotten ook al zo leuk. Enjoy
  8. Paul en Gerda:
    11 februari 2018
    Nothing wrong walking on the beach in the rain. We usually go to the beach here on rainy, overcast days. Here in New Zealand you see relatively few people sitting or lying in the sun. Most New Zealanders fish, bbq or walk on the beaches. Those 'frying' in the sun are usually tourists :) Looks like you had a fantastic day.
  9. Thea:
    12 februari 2018
    Wat een leuke beestjes en wat een super trip