Doorreizen naar The Catlins

12 februari 2018 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Uitzicht vanuit onze kamer in The Catlins

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten in ons B&B. We worden ook nog uitgenodigd voor een kop koffie op het terras. Het was hier zo gezellig en goed verzorgd, dat wij even later met pijn in ons hart deze B&B verlaten.....

We rijden vandaag een mooie kustroute naar ons volgende adres in The Catlins. Het weer is prachtig en we genieten volop van de omgeving. Aan een mooie baai eten we ons broodje, dat we vanochtend hebben gekocht. Daarna rijden we door naar een andere mooie baai: Kaka Point. Het strand is geheel en al verlaten. Er zijn slechts een handjevol toeristen die foto's maken. De volgende stop is Nugget Point. Hier zijn iets meer toeristen en er is zelfs een toilet op de parkeerplaats. Handig! Ook dit is een apart toilet: doortrekken gaat niet; het toilet is gesitueerd boven een gat in de grond 😂.

De laatste stop maken we bij een mooie waterval: Purakaunui Falls. Na een kleine 10 minuten wandelen door een soort van regenwoud, komen we bij deze waterval. Erg mooi en ook weer relatief kalm. Erg fijn dat je rustig foto's kunt maken zonder daarbij gehinderd te worden door anderen!

Dan wordt het echt tijd om onze volgende B&B op te zoeken. De app "maps.me" op mijn telefoon bewijst weer zijn diensten: wat de TomTom niet vindt, vindt Maps.me gelukkig wel! Onze B&B is een prachtige boerderij met een enorme tuin er omheen. We worden hartelijk ontvangen door de gastvrouw met thee en scones. Onze kamer heeft aan 2 kanten een enorme glazen wand met uitzicht op de tuin. We zitten helemaal in het groen en horen alleen de vogels. Internet is heel slecht en een telefoonverbinding is er helemaal niet; wel lekker rustig.....

We eten 's avonds in een café bij Curio Bay. Bijna het enige restaurantje hier in de omgeving. Vanavond maar bijtijds naar bed, want we hebben morgen weer een lange reis voor de boeg!