De leukste dag tot nu toe!

23 februari 2018 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Na een goede nacht slaap vroeg opgestaan. Om negen uur wordt er op de deur geklopt en daar staat onze gastvrouw op de stoep met een tray met daarop een heerlijk ontbijt inclusief bacon and eggs, fantastisch! Na het ontbijt gaan we snel op pad naar Pelorus Bridge. Rond deze brug over een azuurblauwe rivier ligt een mooi oorspronkelijk bos, waar we een mooie wandeling gaan maken. Maar eerst een lekkere cappuccino nuttigen in het aangrenzende café! De wandeling is prachtig: natuurlijk weer een 'swingbridge' moeten oversteken over de kolkende rivier, maar dat gaat ons steeds beter af😜. De oorspronkelijk vlakke route gaat na deze brug over in klimmen en dalen met heel veel boomwortels. We blijven overeind en komen na drie kwartier weer terug bij het café, waar we nog maar eens een cappuccino nemen. Hierna via een schitterende weg, genaamd Queen Charlotte's way, doorgereden naar Picton. Een super bochtige weg, ik kom een keertje op de verkeerde weghelft terecht, maar dat loopt gelukkig goed af😂. De uitzichten zijn zonder overdrijven grandioos! We stoppen bijna bij elke bocht, er is steeds weer iets anders te zien, en gelukkig zijn er genoeg stopplaatsen om veilig langs de kant te gaan staan. Uiteindelijk komen we in Picton aan, een heel gezellig havenplaatsje. Hier lunchen we en maken een wandelingetje langs de kade. Vanuit deze haven gaan we maandag naar het Noordereiland, maar dat duurt gelukkig nog eventjes.

Terug bij ons huisje drinken we een biertje en gaan dan weer op pad. We hoeven niet ver. Op ons verzoek heeft onze gastvrouw een demonstratie schapen drijven geregeld bij een naburige farm. Ze hebben daar verschillende honden, van diverse grootte en leeftijden. Ze komen allemaal aan de beurt. De schapen lopen steeds schichtig weg en soms probeert er eentje te ontvluchten. De honden zijn ze echter steeds te snel af en zorgen er voor dat de kudde weer bij elkaar komt. We hebben echter per ongeluk een hek opengelaten en meteen vluchten de schapen het erf op. Maar ook nu zorgt de dienstdoende hond er weer voor dat de schapen weer snel terug op het weiland zijn. De 'herder' legt ons de diverse bevelen uit: die gaan zowel mondeling als in de vorm van diverse fluitsignalen. Het uur vliegt om en we hebben veel geleerd en ook genoten van de samenwerking tussen baas en hond. We krijgen nog een drankje aangeboden en dan wordt het alweer tijd om afscheid te nemen en naar ons restaurant in Blenheim te rijden.

We hebben vanavond een Braziliaans restaurant uitgekozen dat hoog aangeschreven staat. Het heet Gramado's en het is inderdaad gezellig en lekker. De bediening is zoals altijd hier weer top! Ze slagen er zelfs in om mij een toetje van karamel met peper te laten eten, wat veel lekkerder is dan het klinkt😋. Terug bij ons huisje openen we een lekker roseetje, dat past helemaal bij het mooie weer van vandaag: stralend blauwe lucht en 23 graden!

1. Marijke:
    Klinkt fantastisch! Enjoy.
  2. Bob:
    23 februari 2018
    Het zuider eiland is dus een prachtig avontuur geweest, valt het autorijden mee ?
  3. Marja klarenbeek:
    Prachtige foto's!
  4. Jolanda:
    23 februari 2018
    Wauw wauw jaloersmakend deze foto's.
  5. Koen v E.:
    23 februari 2018
    Wat schitterend daar! Helaas hebben wij het Noordelijke puntje van het Zuidereiland niet gezien. Die fout moeten we nog een keer herstellen! :-)
  6. Peter:
    23 februari 2018
    @Bob, dat gaat heel goed, Bob. Over het algemeen goede en brede wegen
  7. Roos:
    23 februari 2018
    Heerlijk zeg! Geniet ze nog!
  8. John en Chantal Bindels:
    24 februari 2018
    Wat is het daar mooi!!
    We genieten met jullie mee
    👍🏼👍🏼👍🏼
  9. Wilma: