Op naar de wijngaarden!🍷🍸

22 februari 2018 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Vanochtend fris opgestaan; wat hebben we heerlijk geslapen in onze "ski-hut"! Na het ontbijt de spullen in de auto gepakt en weer op weg. We hoeven vandaag niet zo ver te rijden: slechts 100 km. De regen is gelukkig eindelijk opgehouden. We zien zelfs wat zon! Het eerste deel van de route is een vrij saai stuk; het is ook een lange rechte weg. Dan komen we bij de wijngaarden aan. Het zijn er oneindig veel. Tussen alle namen van de Estates zie ik er ineens een die ik ken (Matua). Die verkopen ze in Nederland bij de AH 😄. Ik maak snel een foto van het bord.

Omdat we pas vanmiddag in kunnen checken bij ons volgend adres, hebben we royaal de tijd om Blenheim vast te verkennen. Het is een leuk plaatsje, waar een rivier door stroomt. Normaal gesproken is er een wandelpad langs de rivier, maar door de hevige regenval is de rivier buiten zijn oevers getreden en is het pad onbegaanbaar geworden.  De bankjes langs het pad staan voor de helft onder water. Bijzonder, want we hebben gelezen dat dit de meest zonnige en droge streek van Nieuw Zeeland is. Komt allemaal door de naweeën van storm waarschijnlijk. Op het station, waar ook de VVV is, is net een mooie stoomtrein aangekomen. Natuurlijk maken we daar foto's van. Diverse mensen klimmen in de bestuurderscabine; de machinist vindt het allemaal best😄.

Na de lunch gaan we op weg naar onze accommodatie. Het ligt een beetje buiten Blenheim aan een hele lange weg. We rijden weer kilometers lang langs de wijngaarden. Als we het terrein op rijden, worden we meteen begroet door de hond; een jonge sheepdog. Onze gastvrouw wijst ons het huisje. Ziet er heel erg gezellig uit! Lekker om even wat ruimte te hebben. Ze zegt dat we hier vast nog tijd te kort komen, omdat er erg veel te doen is in de omgeving. Ze somt een aantal dingen op en wil ook nog alles voor ons regelen! Op ons verzoek heeft ze ook al een restaurant voor ons geboekt voor vanavond. Erg prettig 😊.

Als we onze auto bij het huisje parkeren, komen de alpaca's meteen nieuwsgierig kijken. Wat een leuke beesten! Behalve een hond en alpaca's, hebben ze ook nog schapen, koeien en kippen hier. Verder is het hier doodrustig; je hoort alleen de vogels.

We gaan ons hier prima vermaken, denk ik! En het is ook wel lekker om even 4 dagen geen grote afstanden per auto te hoeven afleggen.....Het restaurant is een goede keus, we genieten van het eten en het glaasje wijn. Daarna weer terug naar ons huisje, daar staat ook nog een fles wijn in de koelkast!

1. Tanja:
    22 februari 2018
    Wat een leuke avonturen weer om te lezen.
    Ik liep een dag achter en dan zijn jullie gelukkig goed door de storm gekomen en al op de nieuwe bestemming aangekomen. Hebben al die wijngaarden geen schade ondervonden door de storm? Enfin dat merken we wel aan de prijzen volgende jaren?
    Veel plezier weer daar. Groetje
  2. Marjolein:
    22 februari 2018
    Leuk, een huisje en al die dieren! Fijn dat het niet meer regent. Tot morgen maar weer 😁
  3. Emma:
    22 februari 2018
    Fantastisch dat we zo met jullie mee kunnen reizen.
  4. Yolanda:
    23 februari 2018
    Fijn dat jullie de storm hebben overleefd, de treinen zal Cas leuk vinden. Groet Yolanda